FAQ – Často kladené otázky

Čo je to autokaravan?

Autokaravan je obytné vozidlo s vlastným pohonom.

Čo je to alkovňa?

Alkovňa je priestor nad kabínou vozidla určený na spanie 2 osôb. Pri vozidlách s alkovňou nie je potrebné skladať a rozkladať posteľ. Jedná sa teda o vozidlá s veľkým vnútorným priestorom.

Čo je to polo-integrál?

Polo-integrovaný autokaravan nemá alkovňu, čím je nižší, má nižšie uložené ťažisko a vyváženejšie jazdné vlastnosti ohľadom na bočný vietor. Nachádza sa v ňom posteľ, ktorú je nutné rozkladať, čiže spúšťať zhora nadol priamo v nadstavbe vozidla.

Čo je to garáž a ako funguje?

Úložný priestor v autokaravane sa nazýva garáž. Je integrovaný v zadnej časti vozidla, dostupný zvonku ako aj zvnútra vozidla. Je určený najmä na prepravu väčších predmetov ako je kempingový nábytok, gril a rôzne doplnkové vybavenie. Veľkosť garáže je ovplyvnená typom autokaravanu a jeho interiérovým rozmiestnením.

Ako si rezervovať autokaravan?

Autokaravan si môžete rezervovať prostredníctvom kontaktného formuláru priamo na našej stránke www.karavanrental.sk. Pri každom vyobrazenom vozidle nájdete kalendár dostupnosti daného vozidla. Stačí označiť vami preferovaný dátum, vyplniť kontaktný formulár a potvrdiť odoslanie.

Vozidlá si môžete rezervovať aj e-mailom na: prenajom@karavanrental.sk , respektíve telefonicky na číslach +421 907 733 120 a +421 918 412 367.

Taktiež sa budeme tešiť na vašu návštevu u nás na Hviezdoslavovej 167, 900 31 Stupava, kde nás nájdete v pracovných dňoch od 8.30h do 18.00h.

Naši pracovníci vám pripravia ponuku prenájmu, rezervačné potvrdenie a vystavia zálohovú faktúru na 40% zálohu ceny prenájmu. Doplatok ceny prenájmu je nevyhnutné uhradiť minimálne 14 dní pred prevzatím vozidla.

Ako prevziať vozidlo?

Technicky skontrolované a vyčistené vozidlo s plnou palivovou nádržou a vami zvolenou doplnkovou výbavou bude pripravené na našej adrese: Hviezdoslavova 167, 900 31 Stupava. Vozidlá je možné prevziať v čase 14.00h – 18.00h v pracovné dni.

V prípade prevzatia vozidla v dňoch pracovného pokoja vrátane štátnych sviatkov bude účtovaný jednorazový príplatok EUR 50,- s DPH.

Pri prevzatí autokaravanu vás naši pracovníci poučia o jeho používaní a po predložení platných dokladov (občiansky a vodičský preukaz), podpísaní Zmluvy o prenájme vozidla a zložení vratnej kaucie vo výške EUR 1.000,- odchádzate.

Ako vrátiť vozidlo?

Vozidlo je potrebné vrátiť v posledný deň prenájmu na našej adrese: Hviezdoslavova 167, 900 31 Stupava v čase 8.30h – 11.00h. Vozidlo je potrebné vrátiť v pracovné dni. V prípade vrátenia vozidla po 11.00h účtujeme poplatok z oneskoreného vrátenia EUR 50,- za každú ďalšiu hodinu oneskorenia vrátenia vozidla. V prípade vrátenia vozidla v dňoch pracovného pokoja vrátane štátnych sviatkov bude účtovaný jednorazový príplatok EUR 50,-. Skontrolujeme technický stav vozidla a jeho čistotu. V prípade nadmerného znečistenia účtujeme jednorazový poplatok EUR 80,-, za nevyčistenú odpadovú nádrž chemického WC účtujeme jednorazový poplatok EUR 50,- a za nevyčistenú odpadovú nádobu úžitkovej vody jednorazový poplatok EUR 30,-.

Ako je autokaravan vybavený?

Autokaravan pozostáva z kabíny a nadstavby. Kabína je určená pre vodiča a spolujazdca. Je vybavená klimatizáciou a rádiom. Zvyšok posádky počas jazdy cestuje v nadstavbovej časti. Nadstavbová časť obsahuje lôžka podľa počtu osôb uvedených v popise k jednotlivým autokaravanom. Lôžka sú dimenzované podľa typu autokaravanu (alkovňa, respektíve polo-integrál).  V nadstavbe sa nachádza aj jedálenská zostava, kuchynský kútik a sprcha s chemickým WC. V kuchynskom kúte štandardne nájdete plynový varič, chladničku, mrazničku, drez a kompletný kuchynský riad (šálky, poháre, taniere, príbory, hrnce, atď.). Autokaravany sú vybavené aj klimatizáciou a vykurovaním. V garážovom priestore nájdete kempingové vybavenie. Za príplatok v programe PRÉMIUM je možnosť dodania posteľnej bielizne, uterákov, elektrického grilu a mnohého iného. Samozrejmosťou je možnosť zapožičania elektrickej kolobežky, skladacieho bicykla, či špeciálneho navigačného systému pre karavany v rámci programu EXTRA.

Čo ak spôsobím na autokaravane škodu?

Naše autokaravany sú havarijne poistené. Poistenie sa však nevzťahuje na podvozkové časti a interiér autokaravanu. V prípade poistnej udalosti vyplývajúcej z krytia havarijnej poistky uhrádza nájomca len spoluúčasť, respektíve DPH, ak je prenájom realizovaný na firmu. Uvedené sa uhrádza z kaucie zloženej v deň prevzatia vozidla. Taktiež sú z kaucie hradené poškodenia podvozku a interiéru. Pokiaľ poškodenie presahuje hodnotu kaucie bude nájomcovi doúčtované do plnej výšky potrebnej k oprave, respektíve výmene konkrétneho dielu vozidla.

V prípade akejkoľvek poistnej udalosti alebo poškodenia vozidla je potrebné ihneď kontaktovať prenajímateľa telefonicky na číslach: +421 907 733 120 alebo +421 918 412 367.

Čo ak stratím kľúče od vozidla?

V prípade straty alebo odcudzenia kľúčov od vozidla je nevyhnutné bezodkladne kontaktovať políciu priamo v mieste straty alebo odcudzenia a následne kontaktovať našich pracovníkov telefonicky na číslach: +421 907 733 120 alebo +421 918 412 367.

Naši pracovníci vás budú informovať ako ďalej postupovať.

Čo ak sa vozidlo pokazí?

Vozidlá sú pravidelne servisované a kontrolované po technickej stránke pred každým prenájmom. Ak by však nastala akákoľvek nepredvídateľná situácia, bezodkladne kontaktujte našich pracovníkov na číslach: +421 907 733 120 alebo +421 918 412 367.

Naši pracovníci vás budú informovať ako ďalej postupovať.

Čo ak autokaravan vykradnú počas prenájmu?

Havarijné poistenie vozidla nepokrýva odcudzenie osobných vecí nájomcu. Z tohto dôvodu odporúčame nájomcovi individuálne cestovné poistenie, ktoré poistenie osobných vecí zahŕňa. Väčšina kempov v Európe však má uzatvorené poistenie v prípade krádeže v rámci kempu. Preto neváhajte a kontaktujte majiteľa, respektíve recepciu kempu a domáhajte sa náhrady preukázateľnej škody vzniknutej počas vášho pobytu.

Samozrejmosťou je kontaktovanie polície a nahlásenie trestného činu.

Čo ak nebudem môcť vozidlo prevziať z dôvodu práceneschopnosti?

V tomto prípade je nevyhnutné prenájom stornovať. Viac informácií nájdete v našich Všeobecných obchodných podmienkach.

Odporúčame však uzatvorenie cestovného poistenia s krytím storna zájazdu. Po preukázaní práceneschopnosti a nemožnosti nastúpiť na zájazd, vám poisťovňa preplatí vzniknutú škodu.